Blog

Blog jako forma dziennikarska

Ciekawą formą dziennika muzycznego jest serwis last.fm, który cieszy się w wielu krajach ogromną popularnością, a także pozwala zaistnieć wielu gwiazdom muzyki popularnej, a także przyczynia się do podwyższenia kultury muzycznej wśród użytkowników sieci. Serwis ten istnieje już od 2005 roku i przechodził liczne zmiany. Korzystanie z serwisu opiera się na bardzo prostym mechanizmie.

Aby móc śledzić historię własnych odsłuchań, wystarczy zainstalować na komputerze specjalny program, który będzie przesyłał dane z naszego odtwarzacza muzycznego na stronę internetową, którą jest nasz osobisty profil. Oprócz tego last fm przypomina trochę bardzo popularny jeszcze kilka lat temu, zanim wkroczyły media społecznościowe, blog, ponieważ można w nim zamieszczać własne notki na tematy muzyczne i nie tylko. Oprócz tego istnieje możliwość kontaktowania się ze znajomymi na osobistej stronie, a także wysyłania wiadomości prywatnych.

Strona taka daje naprawdę dużo możliwości, ponieważ pozwala nie tylko dzielić się z innymi muzyką, ale także kontaktować się z osobami, które słuchają podobnej muzyki, komentować imprezy muzyczne, a także tworzyć ciekawe grupy związane z tematyką muzyczną. Okazuje się, że na stronie tej nie królują zespoły, które na co dzień można usłyszeć w radiu. Być może wynika to ze specyfiki strony, która gromadzi osoby szczególnie zainteresowane muzyką, które pragną poznawać nowe zespoły i rozwijać się muzycznie. Muzyka bowiem łagodzi obyczaje, a strona lastfm pozwala rozbudzić w każdym muzyczną pasję.

Blog jako forma reklamy

Dotychczas najpopularniejszymi formami marketingu w sieci są oczywiście reklamy w wyszukiwarkach, reklamy multimedialne, ogłoszenia reklamowe, a także e-mail marketing. Reklama może pojawić się w sieci dzięki specjalnego narzędziu zwanemu adserver czyli systemowi dzięki któremu możliwa się publikacja, a także stały nadzór nad reklamami w sieci.

Taki system daje możliwość budowania i prowadzenia kampanii reklamowych w sieci. To bardzo wygodna forma dzięki której bez problemu możemy zarządzać kilkudziesięcioma reklamami na różnych portalach. Godnym uwagi zjawiskiem występującym w sieci jest blogvertising czyli te wszystkie elementy występujące na blogu, które służą marketingowi. Mają one za zadanie zwrócenia uwagę czytelnika strony na jakieś produkty. Im więcej osób odwiedza daną stronę, tym reklama dociera do większej grupy osób, dzięki czemu producent może liczyć na większe zyski. Zwykle są to reklamy graficzne, jednak wśród tego typu reklam można wyróżnić kilka ciekawych form. Po pierwsze będzie to standardowa reklama graficzna, mająca kształt ramki, zwykle umieszczona jest na bocznej stronie bloga. Jednym z rozwiązań jest umieszczenie większej ilości ramek obok siebie, dzięki czemu do potencjalnego klienta dotrze jeszcze więcej informacji. Innym drugim sposobem umieszczenia treści reklamowej jest tzw. link sponsorowany, które znajdują się w wyszukiwarkach.

A więc kiedy wpisujemy jakąś treść do wyszukiwarki, oprócz zwyczajnych, najtrafniejszych propozycji, pojawiają się także linki prowadzące do strony konkretnych firm. Są one w specjalny sposób wyodrębnione, dzięki czemu trudno pomylić je z innymi odnośnikami. Kolejnym sposobem zareklamowania jakiegoś produktu są reklamy multimedialne, które może zawierać każdy blog. Oprócz tego ciekawą formą jest także możliwość umieszczenia na stronie tekstu komercyjnego, który przekazuje pewne treści, a jednocześnie zawiera dodatkowe wskazanie na jakiś towar.

 

,

Comments are closed.

TOP