Home > Inne > Ciekawy blog

Ciekawy blog

Ostatnimi czasy wielką popularność wśród mediów społecznościach zdobył  założony parę late temu portal Facebook, który koncentruje się przede wszystkim na wytworzeniu silnej więzi miedzy ludźmi, dzięki której mogą oni wymieniać się informacjami, dzielić swoimi przeżyciami i poznawać nowe rzeczy. W sferę wkroczyły także firmy zagraniczne, które w gwałtowny sposób próbują nas przekonać do swoich produktów. Można powiedzieć, że Facebook to wielki zbiornik stron internetowych, które docierają do nas bezpośrednio, nie musimy bowiem wchodzić na poszczególne witryny internetowe ponieważ najnowsze treści od razu pojawiają się na naszej stronie.

Jest to rewelacyjna forma, dzięki której każdy może być na bieżąco ze wszystkim, co go interesuje. To także świetna możliwość rozwinięcia swoich zainteresowań, pogłębienia wiedzy na dany temat. Tak naprawdę wszystko zależy od jakości treści zamieszczanych na danej stronie. Nie ma konieczności żmudnego odwiedzania stron internetowych setek firm czy innym organizacji, które w jakiś sposób są dla nas ważne. Od tej pory informacje o produktach docierają do nas od razu! Ma to także negatywne skutki, bowiem napędza szkodliwą i zgubną konsumpcję, która jak wiadomo prowadzi donikąd, nie dając nikomu satysfakcji ani zadowolenia. Bowiem jeśli zdarzy się, że zobaczymy reklamę jakiegoś produktu w sieci, to zwykle, kiedy zobaczymy, że ktoś jest zainteresowany tym produktem, to zwykle ulegamy wpływom tej osoby i z chęcią nabywamy dany produkt. Nawet sam fakt, że widzimy daną rzecz, wpływa na nasze późniejsze decyzje i wybory. Jeśli zobaczymy opakowanie towaru w sieci, nawet jeśli nie zabierzemy stanowiska w tej sprawie, ani nie polubimy danego wpisu, to jednak to, że zobaczyliśmy dany towar na pewno wpłynie na nasze zachowania w sklepie.

Wiele firm prowadzi Facebooki, które nie są jasno określone jako strony, które należą do danej firmy. Zwykle po zdobyciu kilku tysięcy fanów, odsłaniają one swoją tożsamość. Jest to bardzo podstępna forma marketingu, ponieważ klient nie wie, że ma do czynienia z towarem, albo raczej treściami, które mają wspierać sprzedaż danego towaru.

 

Comments are closed.

TOP